11 marca 2012

Księga Przeznaczenia- Elisa Rosso

Może najpierw  troszkę o autorce, która moim zdaniem jest godna podziwu.
Elisa jest włoszką urodziła się w 1993 roku, czyli kiedy napisała książkę miała ok. 18 lat.
Księga Przeznaczenia to na 99.9 % trylogia. Akcja toczy się w odpowiedniku dzisiejszego średniowiecza i według dobrze znanego schematu jest dziewczyna i 2 chłopaków, jeden z nich jest człowiekiem, drugi nie. Seria jest świetna, polecam
Do tej pory w Polsce została wydana tylko pierwsza część i nic nie wiem o premierach następnych, ale chyba znalazłam okładki:





21 komentarzy:

  1. Księgę przeznaczenia przeczytałam w 2 dni, jedno z najlepszych fantasy jak dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też czytałam 2-3 dni, bardzo mi się podobała i wcale nie uważam, że jest kopią Władcy Pierścienia, ale denerwuje mnie to, że nie mamy żadnych info. o dacie premiery kolejnej części.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na swoim blogu również pisałam o Księdze Przeznaczenia. Hmm może zainteresuje was to że przybliżone tłumaczenie tych dwóch części to "Książę Cieni" oraz "Świt i Zmierzch".

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki :)
    A masz jakieś info. o premierach?

    OdpowiedzUsuń
  5. pytam i pytam kiedy ta pramiera tomu 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nwm, kiedy premiera, też czekam. Znając nasze polskie wydawnictwa, mogło im się coś odwidzieć i porzucili trylogię. Chociaż istnieje też inna możliwoś, książka jest pokaźnych rozmiarów i może tłumacze pracują w pocie czoła? ;p
    P.S. Jeśli się czegoś dowiem, na blogu pojawi się notka. Co jakiś czas próbuję się dowiedzieć czegoś o niektórych długo oczekiwanych premierach, ale zazwyczaj nie ma rzadnych informacji. W ostateczności można szukać amatorskich tłumaczeń w sieci albo kupić książkę po angielsku (względnie niemiecku) i czytać w języku obcym, na pewno z korzyścią dla ocen.
    Pozdrawiam =]

    OdpowiedzUsuń
  7. niestety książka została porzucona w wydawnictwie powiedzieli że nie sprzedawała się tak dobrze. Czy wiecie gdzie można kupić wersję angielską następnych tomów

    OdpowiedzUsuń
  8. To w ogóle nie potrzebnie przetłumaczyli pierwszą część jeżeli nie chcą przetłumaczyć 2 i 3 tomu. Według mnie jest to fajna książka. Czytając inne blogi o tej książce widzę duże zainteresowanie czytelników !

    OdpowiedzUsuń
  9. ja też uważam że książka jest fajna ale nic nie mogę na to poradzić też żałuje że książka została porzucona

    OdpowiedzUsuń
  10. mnie zachęciła do przeczytania tej książki 11 letnia córka która uwielbia fantasy , bardzo mnie zaciekawiła i szukamy następnego tomu kto może pomóć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. widać po niej ze to nowiciuszka, wiele rzeczy dziecine i naciagniete jak nie wiem co, książka idealna od 10 do 14 roku zycia. Jak dla mnie brak tam pełnej spujności i takiego czegoś co by wcionglo porządnie. Umnie ksiązka ma ta 5/10 p

    OdpowiedzUsuń
  12. Przeczytałam więcej książek niż ty (wnioskuję, po składni, błędach ortograficznych, interpunkcyjnych i składniowych -.-)i moim zdaniem nie widać "że to nowicjuszka", każdy pisarz ma swój pierwszy raz, podejrzewam, że nie napisałabyś lepszej powieści.
    To że Elisa ma lekki, przyjemny styl i nie używa wyniosłego, patetycznego słownictwa, w żadnym wypadku nie czyni z niej żółtodzioba.
    Jeżeli akurat tobie książka nie przypadła do gustu, nie znaczy, że jest dziecinna i naciągana : /

    P.S. Na razie nic nie wiem o premierach kolejnych części, wydawnictwo porzuciło cykl i nie zapowiada się, żeby wznowili wydawanie "Księgi przeznaczenia", próbowałam znaleźć książki po angielski i nie udało się :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim zdaniem książka jest ekstra. Mocno wciąga i szybko, przyjemnie się ją czyta. Szkoda mi, że pozostałe tomy nie zostały przetłumaczone.:(

    OdpowiedzUsuń
  14. moim zdaniem trzeba przycisnąć tych z wydawnictwa to może przetłumaczą następne części. Sama ciągle ich męczę więc może jak inni się dołączą do uda się przekonać ich do następnych części

    OdpowiedzUsuń
  15. Co konkretnie masz na myśli? Mamy ich zarzucać mailami?
    Może jakaś petycja, wpadłam kiedyś na taką stronkę...

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja także chciałabym przeczytać kolejne części ale niestety... jednak wiem, że w kolejnej części Ejnis i Jadifh wybierają się w podróż by odnalezc siostrę Ejnis, która została oddzielona od niej(wydaje mi się,że to Eryn). Tymczasem Galdwin, Książe, Dailyn i Bedwyr wyruszają z Nadyrem. W następnej części Ejnis i jej siostra muszą rzucić jakieś potężne zaklęcie. Sorry tyle wiem. Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  17. ja popieram to z petycją tylko jak to załatwić.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeśli ktoś napisze petycję, na jednej z takich stron (ja nie bardzo wiem jak to zrobić...) i wyśle mi link, to opublikuję na blogu, a później zaczniemy rozsyłać, gdzie się da, aż zbierzemy wymagane minimum podpisów.
    Widzę, że jest parę osób, które by się przyłaczyło =]

    OdpowiedzUsuń
  19. http://www.petycjeonline.com/elisa_rosso_-_ksiga_przeznaczenia


    Petycja gotowa teraz zbieramy podpisy

    OdpowiedzUsuń
  20. uwaga jedna z osób które podpisały petycje pomyślała by to jeszcze bardziej rozgłosić więc jeśli masz jakąś propozycję to pisz na ten email kama17zet@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  21. i jak udała się petycja? bo ja tu siedzę i tuptam kiedy wyjdzie następna część. Książka kupiona i przeczytana chyba 7 razy w ciągu miesiąca a 2 giej części ani widu ani słychu.

    OdpowiedzUsuń